Tuesday 11 June 2013

Dunia Blogger, Aku Datang!

perjuangan memerlukan istiqamah,
jangan berhenti menyebarkan yang benar.

Bismillahirrahmanirrahim
Allahumma Sholli Ala Muhammad

Alhamdulillah..
Segala puji bagi Allah, kerana DIA.. aku kini sudah mempunyai blogku sendiri (cewah!).
moga2 blog yang dah tercipta ni, bermanfaat la ya!
hmm.. andai ada salah silap, harap teguran & tunjuk ajar daripada kalian yang memerhati.

Tahniah Imran, Tahniah!!
tudia, hang dah ada blog noh!
(sedang menepuk bahu sendiri.. bukan nak poyo, cuma sangat gembira! ^_^ )

mula2 ingat nanti2lah dulu nak buat blognya.. tapi, atas nasihat doktor pakar yang tediri daripada sahabat2, senior2 (chopp, bukan takut kat diorang, tapi respek!), kenalan2 saya, maka terciptalah blog ni..
Alhamdulillah..
err.. tapi kenapa spanar? bukan terompah ke.. kuali ke.. kan?

ha, yang tu kalau nak cerita, panjaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnngggg ceritanya. fuh~
walaupun saya ni suka taip panjang2, tapi saya rasa bukan nanti2lah saya cerita ya! maklumlah, saya budak baru belajar, nak ambil cempedak kat luar pagar pun tak reti.
haa.. kau~

adeh.. kan dah terpanjang. err..
ha, walaubagaimanapun,ada satu perkara yang sangatlah saya harapkan. saya harap sangat dengan wujudnya blog ni, semakin ramai la yang berminat untuk mendalami Islam. Ya, ISLAM!

Islam tu kan cara hidup. bukan setakat doa makan je, tapi.. cara hidup! maknaya kat sini, daripada kita berhenti berdengkur pagi ni, sampailah ayam berkokok di pagi yang esoknya.

"Kitab Al-Quran ini tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya), ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa."
- Surah Al-Baqarah : 2 -

bagi meletak ke dalam cangkerang kacang,
saya memohon sama2lah kita doakan semoga saya istiqamah dalam menyebarkan Islam, begitu juga untuk para da'ie yang lain.

semoga blog ni bermanfaat untuk semua..
Wallahua'lam.

#
Islam tu cara hidup,
sebarlah ia selagi belum mati.

No comments:

Post a Comment