Thursday 4 July 2013

Perancangan Manusia TAK Ke Mana.


sejak pagi tadi, lebat.. bumi minden kebasahan.
selama ni sering kali panas, dan belakangan ni, rahmat Allah melimpahi tanah pengajianku. kembali sejuk.

dunia..

setiap titisan air hujan tu sepatutnya menyedarkan kita pada tangisan umat Islam seluruh dunia. syria dengan pemerintah yang lupa dirinya hamba, turki dengan pergolakannya, dan yang terkini mesir dengan penggulingan presidennya. Allah.. umat Islam menangis. musuh Islam ketawa..

kesejukan di pagi hari, 
sepatutnya mengingatkan kita tentang risaunya umat islam seluruh dunia, dengan keadaan agama Islam sekarang. 

Dr. Mursi, digulingkan tiba2. stesen televisyen disekat. pemimpin2 utama ditahan. pembunuhan berlaku.. perjuangan menegakkan Islam tu memang susah, barangkali ini ujian untuk memperlihatkan kepada semua yang mana hanya berjuang tika di ambang kemenangan.

sungguh, ini bukan 'signal' untuk menjatuhkan moral pejuang agama-Nya, tapi sebagai pengukuhan dalaman dalam berdepan dengan ancaman. percayalah, Allah sedang merancang sesuatu, disebalik perancangan musuh2 Islam. PERCAYALAH!

Kami bersamamu, Dr Mursi!

bait kata pendamping susah senang Dr Mursi,
"Demi Allah wahai DR Morsi, Nescaya Allah tidak akan membiarkan kamu terus bersedih dan meninggalkan kamu tanpa pertolongan drpNya disebabkan keadaan wajahmu yang bersinar dan hatimu yang bersih..
Maralah wahai Sang Presiden, demi Allah jika Dia menggoncangkan sungai Nil dan Laut.. nescaya digoncangkan mereka bersamamu"

doakan yang terbaik untuk umat Islam seluruh dunia,
yakinlah dengan janji-Nya, Islam itu PASTI TERTEGAK!

Wallahua'lam.

#
mereka ingin memusnahkan Islam,
sesungguhnya Allah yang memelihara agama-Nya.

No comments:

Post a Comment