Wednesday 17 July 2013

Buletin Sekali Semua..


Belakangan ni kecoh macam2 berita.
jadinya, ni serba sikit berita yang agak kecoh untuk kalian si pembaca..

banyaknya berita tentang manusia,
ada benar ada dusta.
luar negara:
dengan cerita tampuk pemerintahan mesir, presiden turki tuntut mursi dibebaskan. sokongan terhadap mursi selaku presiden yang masih sah ini dilihat masih lagi jitu, baik daripada rakyatnya mahupun luar negara. tambahan pula, keadaan keselamatan 'tetamu' mesir yang datang dari syria kini juga amat merisaukan ramai pihak. mereka kini terpaksa berdepan dengan perangai insan2 rakus merebut kuasa. huh!

dalam negara:
isu hina agama dengan perbuatan makan ba alif ba ya. isu yang kecoh dan menaikkan darah ramai pihak sehingga mungkin 'terlupa' isu kekejaman di mesir, syria, turki, palestin dan lain2 yang jauh lagi membimbangkan. dan lagi, isu anai2 makan beberapa juzu' Al-Quran.. dikatakan mampu menyembuhkan beberapa penyakit. hmm..

masyarakat usm:
isu logo PPSL (Pembantu Program Siswa Lestari) yang dipersoalkan oleh sesetengah pihak kerana dilihat logo itu mempunyai unsur politik. lalu isu ini diperjelaskan. jawapan memuaskan atau tidak, yang bertanya lebih tahu. yang tertanya2, selamat meneliti diucapkan.

dalam bilik sementara LI (latihan industri):
mi segera kian berkurangan dengan. baik diri sendiri mahupun roomate. maka, perkongsian berlaku. cukup atau tidak makanan sahur nanti? bagaimana sahur esok? da hari2 mendatang2? persoalan itu masih menjadi tanda tanya~~

sahabat2:
takziah kepada saudara hafiz tahir dan keluarga atas pemergian si ayah yang telahpun kembali menemui Tuhannya. cekalkan hati, sesungguhnya ini perancangan DIA, Yang Maha Tahu apa yang terbaik untuk makhlukNYA. semoga arwah diletakkan bersama insan2 yang beriman & beramal soleh. Al-Fatihah~

hmm.. macam2 berita.
apapun, jangan lupa sekarang ni kita berada dalam bulan yang penuh berkat, yang dahsyat2 ganjaran2nya. nak ke tak nak je ganjaran2 ni..
teruskan update pasal berita dalam dan luar negara. carilah kebenaran dalam setiap apa yang disampaikan. upgrade iman.. polish akhlak.
selamat berpuasa~

#
bijaklah dalam meneliti & menilai isu,
wahyu dan sunnah rujukan utama.

No comments:

Post a Comment