Wednesday 1 May 2013

Si Pengguna Kaki Lima


hidup berPACUAN dan berKAKI nyata berbeza.
yang beroda itu lebih pantas, kerana mereka berupaya memecut tanpa kuderat. bebas ke mana sahaja mereka mahu. mereka punya KENDERAAN bermotor.
ku harap, mereka bersyukur~

aku..
SEPASANG KAKI inilah motorsikalku, mereka jualah keretaku. yang terus setia menemaniku dalam perjalanan mengembara di bumi tuhan.
kaki lima pula, senantiasa berkorban untukku. agar aku mampu berJALAN di atasnya untuk menunaikan tiap misiku.
bersyukurkah aku? Astaghfirullah..

tapi aku terLUPA..

terlupa aku pada yang lebih dasyat. pada mereka yang ASALNYA berkaki kemudian beroda. roda mereka jauh lebih berbeza. tangan merekalah 'motor'nya.
susah.. payah.. tiba di anak tangga, mereka hanya mampu terSENYUM. mengharapkan masih berpunya kaki. mungkinkah juga IHSAN daripada si PEMERHATI?
merekalah penunggang kerusi roda.
tapi.. mereka lebih bersyukur..

Ya Allah, didiklah aku menjadi hamba-Mu yang bersyukur..
agar aku KUAT seperti mana mereka yang BERKERUSI RODA..
bagi mereka yang berkelainan upaya, THUMBS UP!!

#
kalau orang kata mereka kurang upaya,
orang tu mengata diri sendiri.

No comments:

Post a Comment