Friday 10 May 2013

Maharaja Buah-buahan MEGA!


kadang2 orang tengok muka saya nampak macam orang sabah, kadang2 katanya macam sarawak pun ada, kadang2 tu korea..
('saya' tu bukan saya la.. ni orang lain.. hehe)

tapi, pandangan manusia memang macam tu. subjektif.
orang ni tengok dia, nampak macam ni, orang tu pulak tengok nampak lain.. macam2lah! biasalah.. kadang2 tu nampak iras2 ke, itu normal bagi kejadian seorang manusia.

hmm.. boleh tak kalau saya kata, atas sebab ni jugaklah, kita tak boleh nak judge seseorang tu dengan tengok rupa dia semata2?
pepatah inggeris kata, 'don't judge a book by its cover'. maksudnya, jangan kita nilai sesuatu tu berdasarkan luaran dia ja. yang penting isinya!
tapi.. saya suka makan durian.

ala, macam kalau kita pergi beli durian la. tengok durian tu, cantik je, hensem je. tapi bila belah, tengok je isi dia, err.. letak tepi. heh~ kan?
yang penting isinya, bukan luarannya..

dan bagi kita, manusia.. iman tu yang dinilai, bukan rupa..
tapi kita? Astaghfirullah..

"Dan janganlah kamu (merasa) lemah, dan jangan (pula) bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang beriman."
(Surah Ali Imran ayat 139)

#
malu dengan durian, isi dia kita nak yang terbaik,
tapi kita sendiri tak nak di'isi' dengan benda yang baik.

No comments:

Post a Comment