Friday 24 May 2013

Yang Lama Melangkah Pergi~

[inilah kisah Persatuan Mahasiswa Islam USM sidang 2012/13..]
-yang ku copypastekan daripada status FB ku & ku post semula di blog ini-

Bismillah..
bukan nak taip panjang2. tapi memang kena taip panjang2..

Allah..
tak tahu nak rasa apa sekarang ni. sedih? gembira? takut? bersalah? lega? hmm.. serius tak tahu. tapi itulah. muktamar pmi baru je tamat. saf pimpinannya bakal diisi oleh insan2 yang terpilih. InsyaAllah yang lebih baik. InsyaAllah..

jujurnya, saya rasa masih banyak yang perlu diperbaiki, banyak perkara yang terlepas pandang, tanggungjawab yang tidak tertunai. TAKUT.. takut adanya tanggungjawab saya ke atas orang lain tak terlaksana. maka, izinkan saya untuk memohon maaf pada kalian semua yang ke atas saya haknya yang tak disempurnakan dengan baik. MAAF, MAAF, dan MAAF..

buat yang baru berundur,

sama2 kita beringat yang untuk meneruskan perjuangan menegakkan Islam ni, tak semestinya perlu ada JAWATAN, perlu ada KUASA.. cukup sekadar kita bergerak secara BERJEMAAH. teruskan menyokong usaha persatuan ini, jika perlu tegur, tegurlah.. pengalaman bukan untuk diri sendiri, tapi semua..

tiap daripada kita ni sedang bermusafir di bumi Allah. dan menjadi tanggungjawab para musafir untuk menegakkan Islam. muhasabah apa yang berlaku. jawatan itu platform. tapi, bukan satu2nya platform yang ada. teruskan usaha menyuburkan Islam walau apa cara sekalipun, asal berlandaskan syara'..

kepada yang baru..

diharapkan bakal 'insan yang terpilih' nanti, akan menjadi yang jauh lagi BAIK, yang jauh lagi TERBAIK. usahakan untuk menjadi yang PALING BAIK! maafkan kami atas kelompongan yang kami tinggalkan. sesungguhnya ia menjadi sebagai satu pengajaran besar dalam hidup kami selaku saf pimpinan.

dan, bagi yang MASIH MEMEGANG TAKLIFAN, sesungguhnya kalian dipilih Allah, pengalaman kalian adalah 'SUMBER RUJUKAN' buat mereka yang baru. kekalnya kalian untuk sidang hadapan, adalah untuk kalian memastikan kecacatan sidang ini tidak berbuah 2 kali.

akhir kata, maafkan kami.. terima kasih kerana menyokong PMIUSM, doakan yang terbaik untuk yang akan datang. InsyaAllah.. saya sayang akan keluarga ni..

dakwah tu tanggungjawab semua,
sebab tu pentingnya berada dalam jemaah.
“Jika pada hari ini kita hidup untuk diri kita sendiri, nescaya jalan yang kita lalui amat sempit dan singkat sekali. Namun jika hari ini kita hidup untuk orang lain demi sebuah aqidah dan perjuangan (Islam), maka jalan yang bakal kita lalui luas terbentang dan jauh untuk kita lalui.”
-As-Syahid Imam Hassan Al-Banna-

#
saf bertukar ganti,
agar perjuangan itu tidak mati.

No comments:

Post a Comment